BartT4T.reismee.nl

Ieder nadeel heeft z'n voordeel... Voorbereiding voorjaarsreis T4T

Ieder nadeel heeft z'n voordeel... Toen we in september een paar dagen voordat we zouden vertrekken naar Kenia hoorden dat de reis geanuleerd was i.v.m. een onderwijsstaking was ik even een moment teleurgesteld. Maar ieder nadeel heeft z'n voordeel... de voorpret zou nu extra lang duren!

Inmiddels ben ik m'n spullen aan het pakken en ziet het ernaar uit dat ik binnen enkele dagen naar Kenia vertrek. Dit is voor mij de tweede keer dat ik namens Sarkon metteachers4teachersmee mag. Dit keer als schoolleider. Samen met Nederlandse en Keniaanse directeuren geef ik workshops aan schoolleiders uit de kustprovincie ten Zuiden van de stad Mombassa. Daarnaast ga ik Keniaanse directeuren coachen bij het voeren van gesprekken met leraren n.a.v. een groepsbezoek. Ik vertrek op 17 februari. Namens Sarkon gaan ookDennis Burger en Gert Jan Veeter mee met deze reis.

Teachers4teachers

Teachers4teachersbrengt geen middelen, maar de Nederlandse en Keniaanse deelnemers vanteachers4teachersontmoeten elkaar, maken verbinding en leren van elkaar. De organisatie gelooft erin dat onderwijs de basis is voor de ontwikkeling van een land. Ik ben het hier zeer mee eens. Education is future!

Ik kijk uit naar de samenwerking met de Kenianen, die ik heb leren kennen als zeer enthousiast en positief. Met hun krachtige persoonlijkheden zijn ze in staat les te geven aan grote groepen kinderen of leiding te geven aan zeer grote scholen.

Voorbereidingsdag

In januari hebben we met de hele ploeg een voorberedingsdag gehad in Amsterdam. (zie foto) Voor de leerlingen van de Marinx staat er een oude bekende op deze foto: Dennis Burger gaat ook mee!

Ik ben er trots op datRKBS De Marinx, waar ik schoolleider ben, tijdens de fancy fair van 9 maart de helft van de opbrengst schenkt aan teachers4teachers. Daarnaast is teachers4teachers een van de doelen in het jaar van Barmhartigheid van deparochie Matthias Laurentius in Alkmaar.

Reisblog

Op deze reisblog zal ik mijn ervaringen delen en foto's toevoegen. Leerlingen, collega's, ouders en andere belangstellenden die het leuk vinden kunnen via deze pagina mijn ervaringen lezen, foto's bekijken, reageren of vragen stellen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!